Yabancıların Türk Vatandaşlığını Alma Nedenleri

Yabancıların Türk vatandaşlığı alması için önemli sebepler

vatandaşlık hakları

Türk vatandaşlığı, vatandaşlarına eşit sosyal fırsatlar, eşitlik, adalet, seçme, seçilme ve dini törenleri yapma hakkından sağladığı medeni ve siyasi vatandaşlık haklarından tam olarak yararlanmanızı garanti eder.

Vatandaşlığın ekonomik ve sosyal hakları ayrıca Türkiye'de insana yakışır bir yaşam, sağlık, sosyal güvenlik, eğitim hizmetleri, devlet sektörlerinde iş fırsatları, yatırım tesisleri ve gayrimenkul sahipliğine erişiminizi garanti eder.

Öte yandan sizden vergi ödemek, başkalarının haklarına saygı göstermek, yasalara uymak, ulusal güvenliği tehdit eden hiçbir işlemde bulunmamak gibi basit vatandaşlık görevlerini de istemez.

çifte vatandaşlık

Bir kişinin en az iki ülkenin vatandaşlığına sahip olması amaçlanıyor ve dünyanın 195 ülkesi arasında birden fazla vatandaşlığı engelleyen 51 ülke var ve neyse ki Türkiye bunların arasında yok ve vazgeçmenizi gerektirmiyor. aslen Türk vatandaşı olmak için vatandaşlık sahibi olmak ve bu, insanlar için önemli bir olumlu noktadır. Vatandaşlıklarını kaybetmek istemeyen ve aynı zamanda çok ulusluluğun gayrimenkul sahibi olmak ve finansal hesap açmak gibi faydalarından yararlanmak isteyenler, ve herhangi bir adım atmadan önce menşe ülkenizin birden fazla vatandaşlığa izin verip vermediğini bilmelisiniz.

Türk pasaportunun gücü

103 ülkeye giriş için ön vize alma imkanı ile 111 ülkeye vizesiz giriş imkanı sağlayan pasaport almak, yatırımcılar, işadamları, seyahat severler ve farklı amaçlara sahip tüm insanlar için özellikle çok önemlidir. Arap bölgesindeki birçok ülkenin muzdarip olduğu siyasi kargaşa, vatandaşlarının dünya ülkeleri arasında hareket etme arzusunu engelliyor.

Akrabaları Türkiye'ye davet edin

Türk hukuku, Türk vatandaşlığına sahip kişinin akrabalarını Türkiye'ye davet etmesine ve Türk topraklarına girmek için vize alma sürecini kolaylaştırmasına izin vermektedir ve kanun, davet eden kişinin birinci derece akrabaları olmalarını gerektirmemektedir, bu da onlara iyi bir fırsat vermektedir. ülkeyi ve turizmi ziyaret etmek ve Türkiye'nin ve harika atmosferinin tadını çıkarmak.

askerlik

Bilindiği gibi, dünyanın çoğu ülkesi zorunlu askerlik sistemini veya zorunlu askerlik olarak bilinen şeyi kendi vatandaşlarına zorunlu bir görev olarak dayatmaktadır ve Türk vatandaşı olduğunuz için, size karşı bir yükümlülüğünüz olması doğaldır. uyruğuna sahip olduğunuz ülke, ancak Türk hükümetinin size vatandaşlık verdikten sonra vermeyeceğini öğrenince şaşıracaksınız. 22.

Ve o sırada 22 yaşını geçmediyseniz, Türk kanunları size Türk vatandaşlığını aldığınız tarihten itibaren iki yıl süreyle ulusal askerlik hizmetini erteleme hakkı verir, bu da vatandaşlığa alınan kişinin hazır olana kadar topluma yerleşir ve entegre olur ve sonra çağrılır.

Eş ve çocuklara vatandaşlık verilmesi

Türk vatandaşlığının kazanılması, ailenize, eşi ve 18 yaşından küçük çocukları için otomatik olarak vatandaşlık alma ve belirttiğimiz gibi Türkiye'de vatandaşlığın tüm haklarından yararlanma hakkı verir ve vatandaşlığa sahip olmanın bir zorunluluk olduğunu hatırlatmak isteriz. ömür boyu ve hatta art arda gelen hükümetlerde bile, Türk anayasası size vatandaşlığı koruma hakkını garanti eder.

Türkiye'de yatırım

Bu sebep, Türkiye ekonomisinin istikrarı ve büyümesi, insan gücü, altyapı ve stratejik konumunun elverişliliği sermaye ve yatırımcıları teşvik ettiğinden, yabancıların Türkiye'ye yerleşip vatandaşlık almalarının en güçlü sebepleri arasında yer almaktadır.

Ayrıca dünyanın şu anda içinden geçmekte olduğu en kötü enflasyon krizleri Türkiye ekonomisini raydan çıkarmadı ve Türk hükümetinin ihracat payını artırma çabaları ve artan turizm talebi, Türkiye ekonomisini G20'de en hızlı hale getirdi. .

Bilindiği üzere Türk devleti genel olarak yatırımcılara prosedürlerin yürütülmesi ve yatırım izinlerinin alınması için birçok teşvik ve kolaylık sunmakta ancak aynı zamanda yabancıların kendi arazilerine yatırım yapmasına izin veren belirli bir miktar belirlemekte ve bu miktar olmadan kabul edilmemektedir. • Dilediğiniz miktarda ve alanda yatırım yapın.

Makaleyi beğeneceğinizi umuyoruz

Devamını oku...
  2023-06-20  

Ecrimisil nedir?

Igrimisil prosedürü nedir?

Uyuşturucunun sahibinin izni olmadan kullanılmasından doğan tazminat hakkına ecrimisil denir. Kiracı aleyhine dava açılabilmesi için mal sahibinin mülkün kullanılmasına izin vermemesi, yani haksız işgalin olması gerekir. Ayrıca sanığın kötü niyetli olup olmadığı da aranır. Ecrimisil davasında ilacın zararlı olup olmadığına bakılmıyor.

Haksız işgalden önce maldan elde edilebilecek gelir miktarı hesaplanarak tazmin edilir.Çalışmanın haksız işgal sayılabilmesi ve suç duyurusunda bulunabilmesi için bazı şartların bulunması gerekir.

Kira sözleşmesini yenilemeden taşınmazı kullanmaya devam etmek, izinsiz inşaat çalışmaları yapmak ve kamu hizmetinde kullanılmak üzere kiralanan bir binada kira sözleşmesi sona ermiş olsa bile işgal etmek ecrimisil'in şartları arasındadır. önce mülkü işgal eden kişiye verilir. Uyarı yazısı ile ilacın kullanımına onay verilmediği ve ekrimil için dava açılacağı bildirilir. Dava, taşınmazın bulunduğu yerdeki Asliye Hukuk Mahkemesinde açılır.Ekspertiz bedeli, taşınmazın bölünme durumu, bulunduğu yer ve aylık kira bedeli dikkate alınarak bilirkişi tarafından belirlenir.

Ecrimisil, geriye dönük olarak beş yıl süreyle istenebilir. Davanın açıldığı tarihte oluşan zararlar tazmin edilir, ancak davanın başlamasından sonra doğabilecek mali kayıplar talep edilemez.

Devamını oku...
  2023-06-20  

Türkiye'de deprem sigortası

Deprem sigortası nedir?

Zararlılara ve doğal afetlere karşı bir sigorta poliçesidir ve 1999 Marmara depremlerinden sonra devlet tarafından zorunlu hale getirilmiştir.

(Natural Pest Insurance Corporation)'ın kısaltması olan DASK Corporation'dan alınmıştır ve Türkiye Hazine ve Maliye Bakanlığı tarafından denetlenmektedir.

Sigorta, deprem ve deprem sonrası felaket sonuçları ile diğer yangın, sel ve tsunamileri kapsar ve bu kurum bu afetlerden etkilenenlere nakdi yardım şeklinde tazminat sağlar.

Neden deprem sigortası?

Tüm evleri ve tesisleri depremden korumak
Deprem sonrası hasarların reasürans ve hafifletilmesi
Sağlıklı binalara sahip bir ülke inşa etmeye katkıda bulunun
Sigorta poliçesi, deprem durumunda tavan ve zeminlere ek olarak temeller, ana ve ayırıcı duvarlar, istinat duvarları gibi evin ana bölümlerini, merdiven ve asansörleri kapsar.
Türkiye'de sadece deprem sigortası ödendikten sonra elde edilebilecek gaz - elektrik - su dahil olmak üzere belirli hizmetleri almak için mülkün inşaatının başında ilk kez ödenir.

Türkiye'de depreme karşı emlak sigortası neleri kapsıyor?

Bu sigorta, aşağıdakilerden herhangi birinin bir deprem veya doğal afet nedeniyle zarar görmesi durumunda yapılan masrafları kapsar:

Gayrimenkul yapı temelleri
Villa ve müstakil evler için sitenin duvarları veya sitenin bahçesi
piskopos
döşeme
Binaların içindeki koridorlar
Merdivenler ve asansörler


Türkiye'de deprem sigortasının değeri

Değeri bölgeye ve bina tipine – bina yapısına – bina yaşına – mülkiyet alanına göre değişir.

Türkiye'de deprem sigortası yaptırmak için gerekli belgeler

Türkiye'de ikamet eden bir yabancının mülküne deprem sigortası yaptırabilmesi için aşağıdaki belgelere ihtiyacı vardır:

Rezidansın bir kopyası
Vergi numarası
Deprem sigortası ücreti ödeme makbuzu
Taşınmaz hakkında yeterli bilgiyi içeren gayrimenkul tapu fotokopisi
Tesisin ayrıntılı adresi

Devamını oku...
  2023-06-20  

Mülk değerlendirmesi

Türkiye'de gayrimenkul değerleme nedir?

Türkiye'de gayrimenkul değerleme kavramı, (bir gayrimenkulün gerçek değerinin belirli kriterlere, özenle hazırlanmış yasalara ve kesin kurallara göre belirlenmesi amacıyla yürütülen bir dizi faaliyettir ve Türkiye'de gayrimenkul değerlemesi vazgeçilmez bir değerlemedir. gayrimenkulün gerçek değerini ortaya çıkarmanın bir yolu) ve Türkiye'de gayrimenkul değerleme, abartıya veya kesintiye uğramadan gerçek değerinde bir mülke sahip olma fırsatı verecek yatırımcıya bir hediye olarak kabul edilir.

Yabancılar için Türkiye'de gayrimenkul değerlemesinin önemi

Yabancılar için Türkiye'de gayrimenkul değerlemesinin önemi, yabancı yatırımcının gerçek değeri olan bir mülke sahip olma hakkının korunmasında yatmaktadır ve yabancı vatandaşın Türkiye'deki gayrimenkul piyasası hakkında tam bilgiye sahip olmaması nedeniyle, Yabancı yatırımcının haklarını güvence altına almak ve herhangi bir dolandırıcılık vakasına maruz kalmamasını sağlamak için disiplinli yasalar yürürlüktedir ve bu nedenle Türkiye'de yatırımcıya garanti veren gayrimenkul değerleme yasası oluşturulmuştur. abartmadan veya eksiltmeden gayrimenkulün gerçek değerine sahip olur (ve bu da gayrimenkul değerleme şirketleri veya gayrimenkulün piyasadaki fiyatını belirtilen kriterlere göre gösteren bir gayrimenkul değerleme raporu düzenleyecek olan gayrimenkul değerleme şirketleri aracılığıyla yapılır).

Türkiye'deki gayrimenkul değerleme şirketi nedir?

Gayrimenkul değerleme şirketi (veya akredite edilmiş gayrimenkul değerleme şirketleri), Türk hükümeti tarafından ruhsatlandırılmış şirketlerdir ve Türkiye'deki gayrimenkul değerleme kanununa göre, akredite gayrimenkul değerleme şirketleri, gayrimenkul değerleme prosedürlerini tamamlamakla yükümlüdür ve bu işi yapacak kişiye (gayrimenkul değerleme uzmanı) denir ve ((Türkiye Sermaye Kurulu Vakfı))'dan A çalışma ruhsatına sahip bir bilirkişidir ve zaman geçtikçe gayrimenkul değerleme konusunda tecrübe kazanır.

Türkiye'de gayrimenkul değerleme şirketlerinin rolü

Türkiye'deki gayrimenkul değerleme şirketlerinin rolü ise, büyük ve vazgeçilmez bir roldür.Türkiye'deki gayrimenkul değerleme şirketleri hakkında en önemli bilgiler aşağıdadır:

Türkiye'deki gayrimenkul değerleme şirketleri, her türlü gayrimenkulün (ev, arsa, dükkan, iş yeri, kuruluş vb.) fiyatlarının belirlenmesi ve kontrol edilmesi işini yürütecek yeterli ve eksiksiz deneyime sahiptir.
Türkiye'deki gayrimenkul değerleme şirketi, Türkiye'deki gayrimenkul fiyatlarını etkileyen herhangi bir faaliyeti olmayan bağımsız bir kuruluştur.
Türkiye'deki gayrimenkul değerleme şirketi, Türkiye'de gayrimenkul yatırımı alanında alım satım işlemlerine müdahale etmez.
Türkiye'deki gayrimenkul değerleme şirketleri, çalışmaları gayrimenkulle ilgili yasal konularla ilgili olan bağımsız uzmanlardır.


Yabancılar için Türkiye'de gayrimenkul değerleme hukuku

Türkiye'de gayrimenkul değerleme kanunu, yabancıların ev ve gayrimenkul fiyatlarını manipüle etme niyeti olan ve yabancı yatırımcıya gerçek olmayan fiyatlar söyleyen kişilerden yabancı yatırımcının haklarını korumak için çıkarılmış ve 2019 yılında gayrimenkul değerleme kanunu çıkarılmıştır. Türkiye'de gayrimenkul almak veya satmak isteyen yabancılar için bağlayıcı hale geldi. genellikle üç aydır.Rapor, mülkün Türk Lirası cinsinden fiyatını ve tapuda yer alan adres, konum, kat ve manzara gibi bilgileri içerir, yani rapor, mülkün tüm yönleri ve özellikleri hakkında ayrıntılı bir açıklama içerir. gayrimenkul ve özellikleri Tabii ki, Türkiye'de gayrimenkul değerleme kavramının kendisi, yabancı yatırımları pompalamak için teşvik edici bir faktördür.

Gayrimenkul değerleme raporunun temelleri

Türkiye'deki gayrimenkul değerleme şirketleri, gayrimenkul değerlendirmesi için gerekli raporu düzenlerken birkaç temele dayanmaktadır:

Gayrimenkul değerleme şirketlerinin bir gayrimenkulü değerlendirirken baktıkları en önemli bazlardan biri olan alan.
Mülkün fiyatının önemli bir yönünü belirleyen mülkün gerçek yaşı Mülk ne kadar eskiyse, fiyatı o kadar düşük olur.
Coğrafi konumu ve burada bir gayrimenkul değerleme raporu sırasında gayrimenkulün tam adresine ve metro istasyonları ya da mega projeler gibi stratejik noktalara ne kadar yakın olduğuna bakılır.
Gayrimenkulün durumu Burada inşaatta kullanılan malzemeler, kalitesi, ev dekorasyonu, iç kaplamaları ve dış cephe kaplamaları incelenir.
İnşaat aşaması ve bu, inşaat halindeki mülklerle ilgilidir ve mülkün teslim tarihinin belirlenmesi gerekir.
Ulaşım, taşınmaza yakın bir ulaşım aracının olması gerektiğinden, bu durum gayrimenkul değerleme tespitinde önemli bir rol oynamaktadır.
Su, gaz, elektrik ve internet gibi temel ev hizmetlerinin ne ölçüde mevcut olduğu ile ilgili altyapı.
Mülkün değerlemesinin bina içindeki mülkün konumundan etkilendiği (mülkte bulunduğu katta) mülkün bina içindeki düzeni.


gayrimenkul değerleme raporunun maliyeti

Her yıl gayrimenkul değerleme şirketlerinin aldığı ücret belirlenir ve gayrimenkul değerleme raporunun maliyeti gayrimenkulün türüne ve alanına göre değişmekle birlikte maliyeti yaklaşık olarak 3000-4000 Türk Lirası arasındadır.

Gayrimenkul değerleme şirketleri tarafından değerlendirilen gayrimenkul türleri

Gayrimenkul değerleme şirketlerinin değerlendirdiği tipler, genellikle aşağıdaki gibi beş tip mülkte listelenir:

Konut amaçlı gayrimenkuller, evler, villalar, evler ve barınma amaçlı kullanılan tüm gayrimenkullerdir.
Tarımsal gayrimenkuller, araziler ve tarlalar gibi tarımsal amaçlarla kullanılan tüm gayrimenkullerdir.
Ticari gayrimenkul, ticari binalar, ofisler, mağazalar, mağazalar ve alışveriş merkezi binaları gibi ticari faaliyetlerde kullanılan her türlü gayrimenkuldür.
Sınai gayrimenkul, fabrika, atölye gibi sınai üretimin gerçekleştirildiği ve sınai amaçlarla kullanılan her türlü gayrimenkulü içerir (bu tür için Türkiye'de gayrimenkul değerlendirmesi güçlü bir deneyim gerektirir).
İbadethaneler, okullar, hastaneler, stadyumlar gibi özel alanlarda kullanılması amaçlanan gayrimenkulleri içeren özel statülü gayrimenkuller (alım satım işlemlerinde sirkülasyon olmaması nedeniyle bu gayrimenkuller için gayrimenkul değerlendirilmesi zordur)

Devamını oku...
  2023-06-17  

İstanbul, Türk-Suudi İş ve Yatırım Forumu ile randevuda

Türkiye-Suudi ilişkileri, Türkiye Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın geçen Haziran ayında başkent Ankara'da Veliaht Prens Muhammed bin Salman ile görüşmesinden bu yana büyük bir ivme kazanıyor.

Türk Dış İlişkiler Konseyi'nden yapılan açıklamada, İstanbul'un Türk-Suudi iş ve yatırım forumuna ev sahipliği yapacağı, forumun 21 ve 22 Aralık tarihlerinde üst düzey Türk ve Suudi yetkililerin katılımıyla gerçekleştirileceği belirtildi. , işadamları ve yatırımcılar, başkanlığını Türkiye Hazine ve Maliye Bakanı "Nuruddin Nabati" ve Suudi Yatırım Bakanı Khaled Al-Falih yaptı.

Forumun öncelikli amacı, ikili ticaret hacminde 10 milyar dolar hedefine güçlü adımlarla ulaşmak ve Suudi Arabistan'ın 2030 vizyonu kapsamında başlatacağı mega projelerde Türk özel sektörünün önemli rol oynaması.

Forumun oturum aralarında, ikili ticarette yeni işbirliği fırsatlarını, Türkiye'deki yatırım fırsatlarını ve Suudi Arabistan Vizyonu 2030'u ve Krallık'taki mega projeleri tanıtmak için oturumlar ve seminerler düzenlenecek.

İnşaat ve gayrimenkulün geleceği, tarım ve gıda sektörlerinde bölgesel fırsatlardan ve yeniliklerden yararlanma konularında da seminerler düzenlenecek.

Devamını oku...
  2023-06-17  

Türkiye'de gayrimenkul ikametgahı

Türkiye'de emlak konut nedir?

Gayrimenkul ikametgahı, Türk devletlerindeki göçmenlik dairelerinden alınan ve sahibinin Türkiye'de yasal olarak eğitim, tıbbi bakım ve yaşama haklarından yararlanmasını sağlayan bir belgedir. Bu oturma izni geçicidir ve her yıl yenilenmesi gerekir.

Bu oturum, Türkiye'de mülk sahibi olmak ve yerleşmek isteyen yabancı kişilere verilmektedir.18 yaşın altındaki çocuklar da dahil olmak üzere eş ve aile üyeleri de gayrimenkul oturumu alma hakkına sahiptir.
Ne kadar uzun?

Mülkiyet başvurana ait olduğu sürece, genellikle yenilemeye tabi olarak bir veya iki yıllık bir süre için verilir.

Bu ikamet kime veriliyor?

Taşınmazın Türkiye'de sahibi olan yabancılar arasından sahibine verilir ve bir mülk, aynı mülkün mülkiyetini paylaşmaları halinde birden fazla kişi için gayrimenkul konut adayı olabilir.

Ne yazık ki, eş veya çocuklara, gerçek malik olmadıkça ve tapuda adları bulunmadıkça, gayrimenkul konutu verilmemektedir.

Gayrimenkul oturma izni tüm yabancı uyruklular için geçerli midir?

Sadece Türkiye'de gayrimenkul sahibi olabilenler için geçerlidir ve Arap uyruklulardan sadece Suriye uyrukluların Türkiye'de gayrimenkul sahibi olma hakkı yoktur.

Gayrimenkul oturumu alabileceğiniz minimum mülk?

İstanbul eyaleti için mülkün fiyatı en az 70 bin ABD doları olmalıdır ve bu sınır Türkiye'deki tüm büyük eyaletler için geçerliyken, küçük eyaletler için minimum 50 bin ABD dolarından başlamaktadır.

Şimdi İstanbul'da emlak oturumu hakkında bilgi edinmek için yeterli bilgiye sahip olduğumuza göre, şimdi yasal olarak oturum almanın gerçek adımlarına geçelim.

Yabancılar için gayrimenkul konutu kabul veya reddetme yüzdesi nedir?

Türkiye ve özellikle İstanbul'daki tüm gayrimenkul oturum başvuruları, genellikle oturum almak veya oturumu yenilemek için gerekli tüm koşulları yerine getirdikten ve tüm evrakların resmi olduğundan sonra onaylanır.

Ancak bu durum, belki de Göçmenlik Başkanlığı'nın uygun gördüğü nedenlerle bazı ikamet reddi durumlarının oluşmasını engellemez ve gerekçeler inandırıcı olmadığı takdirde buna itiraz edilebilir.

Türkiye'de gayrimenkul ikamet başvurusu için adımlar

Gayrimenkul ikametgahı almak için başvuruda bulunmak aşağıdaki adımlara göre yapılır:

İkamet görüşmesi için randevu alın ve rezervasyon elektronik olarak yapılır ve Göçmenlik Departmanı web sitesinde "İlk Kez" bölümündeki başvuru formunu doldurun.
Site en erken tarihte bir görüşme randevusu alacak ve görüşme yeri, tarihi ve saati sayfada görünecektir.
Bu bilgiyi saklayın, bu çok önemli
Uygulamayı yazdırın, web sitesi uygulamayı PDF elektronik dosyası olarak kaydedecektir.Bu dosyayı yazdırabilirsiniz.
Gerekli tüm belgelerin çıkarılması ve hazırlanması, belgelerin eksiksiz olduğundan ve formun başvuru sahibi tarafından imzalandığından emin olunması
Görüşmede birlikte sunmak için tüm belgeleri tek bir çalışma kitabında toplayın
Tabii aynı adımları gayrimenkul konut yenileme talebinde bulunurken de uygulayabilirsiniz.

İkamet başvurusu ne zaman yapılır?

Konut edinme başvurusu, mülk sahibi olduktan ve tapuyu aldıktan sonra ilk kez yapılır, ancak taşınmazı almadan önce ikametinizin yasal bir ikametgah olması gerekir.

Örneğin, vizenizin hala geçerli olması veya örneğin turist oturma izni gibi mevcut ikamet sürenizin geçerli olması.

Gayrimenkul konutunun yenilenmesi durumunda yenileme başvurusunun, mevcut konut konutunun bitiş tarihinden iki ay veya daha az süre önce yapılması gerekmektedir.

Kaldığınız tarihte ne yaparsınız?

İster ilk kez ister yenileme için olsun, gayrimenkul oturma izni almak için size tanınan tarihte gelmeniz ve sizden istenen tüm belgeleri getirmeniz ve yetkili çalışana ibraz etmeniz gerekmektedir.

İkamet tarihi boyunca tercüman getirmenize gerek yoktur çünkü muhaceret dairesi çalışanları Türkçe, Arapça ve İngilizce olmak üzere birden fazla dil konuşmaktadır ve başvuru adımları açıktır ve tercüman bulundurmayı gerektirmez.

Genel olarak, dosya daha sonra incelenir ve Göçmenlik Dairesi tarafından onay veya ret konusunda bilgilendirilirsiniz.

Türkiye'de gayrimenkul ikamet için gerekli evraklar

Türkiye Cumhuriyeti'nde herhangi bir Türk devletinde gayrimenkul ikametgahı almak isteyen Türkiye'deki bir gayrimenkul sahibi, ikamet başvuru dosyasını yasal olarak tamamlamak için aşağıdaki belgelerin her ikisini de gerektirir:

Türkiye'deki diğer tüm ikamet türleri gibi, ikamet randevusunun çevrimiçi olarak alınması gereken "başvuru sahibi veya yasal temsilcisi tarafından imzalanmış" ikamet başvuru formu.
Pasaport veya seyahat belgesinin aslı
Pasaport veya seyahat belgesinin bir kopyası: başvuranın verilerini içeren sayfalar + pasaport veya belge numarası + pasaport veya belgenin veriliş ve geçerlilik tarihi + giriş damgası ve vize
Herhangi bir vergi dairesinden ücretsiz olarak alabileceğiniz vergi numarası
6 aydan eski olmayan beyaz zemin üzerine 4 adet renkli kişisel fotoğraf
Tüm ikamet süresini kapsayan geçerli bir sağlık sigortası "Mal sahibi 65 yaşın üzerinde ise sağlık sigortası yaptırmasına gerek yoktur."
Başvuru sahibi 18 yaşının altında ise:
Aile defterinin veya aile kayıt özetinin bir kopyası sunulmalı, yeminli tercüman tarafından tercüme edilmeli ve noter/noter tarafından tasdik edilmelidir.

Başvuru formunda başvuru sahibinin reşit olmadığı belirtilir ve reşit olmayan kişi adına velisi veya yasal vasisi başvuruyu imzalar.

İkamet edilen yerin ait olduğu nüfus dairesi tarafından düzenlenen ikamet belgesi
Başvuru ücreti ödeme makbuzunun bir kopyası
Noter/noter tarafından onaylanmış bir kopyası olan orijinal Tapu belgesi
Numarataj veya halk arasında Namira Tash olarak bilinen bina ve gayrimenkul plaka numarası belgesidir.Belgeyi taşınmazın ait olduğu belediyeden isteyebilirsiniz.
DASK deprem sigortası poliçesi, herhangi bir sigorta şirketinden yaptırabileceğiniz bir zorunlu sigorta türüdür.
Emlak konut ne zaman iptal olacak?

Türkiye'de gayrimenkul oturma izni aşağıdaki durumlarda iptal edilebilir:

Mülk sahibinin mülkünü satması ve başka bir mülk almaması
İkamet başvurusunda sahte evrak olduğunun anlaşılması halinde
Kişinin kamu güvenliği için bir tehdit oluşturması halinde oturum güvenlik nedeniyle iptal edilebilir.

Devamını oku...
  2023-06-17  

Türkiye'de tapu sicil türleri

Türkiye'de tapu nedir?

Tapu veya (tapu belgesi) olarak bilinen şey, yasal olarak sahibi olan kişi için mülkün sahipliğini kanıtlayan belgedir. Bu belge, sahibine mülk üzerinde kiralama, satış veya yatırım yoluyla tasarruf etme hakkı verir ve bu belge olmadan mal sahibi, Türkiye Cumhuriyeti Çevre ve Şehircilik Bakanlığı Emlak Sicil Müdürlüğü tarafından verilen bu belge olmadan mülkün mülkiyetini ispat edemez. şehirler

Tapu işlemlerinin amacı ve faydası nedir?

Türk topraklarında herhangi bir mülk sahibi olduğunuzda, tapu belgesi bu mülkün resmi kimliğidir ve bu belge Tapu Müdürlüğü tarafından bir kişiye verildikten sonra, bu mülkün mülkiyeti resmi olarak onaylanır.

Bu belge ayrıca bazı resmi ve resmi dairelerde, gayrimenkul alım satım işlemleri gibi gayrimenkul ile ilgili işlemlerde ve diğer işlemlerde de istenmektedir.

Birkaç kişi bir mülke sahip olabilir ve mülke katılabilir ve belirli bir sahip sayısı yoktur.

Şunu bu bağlamda belirtmekte fayda var ki, eğer bir mülkün yüzdesi varsa veya sahibi olduğunuz mülkte ortaklarınız varsa, tapuda her bir kişinin mülkteki yüzdesi zikredilebilir ve mal sahipleri bütünde ortaktır. mülk, yani gayrimenkulden bir kişiye belirli bir kısım veya tahsis yoktur.

Tapu kağıdı "Tapu" sadece bir kişiye verilir ve nüshaları birkaç kişiye verilmez ve her bir kişinin sahipler arasındaki payı hakkında ayrıntılı bilgi içerir ve burada bir yabancı kişi ne zaman yapabilir? Türkiye'de bir mülk satın alarak, eşine ve çocuklarına da hibe edebileceği bir "gayrimenkul konutu" elde eder.

Yabancı mülkiyet yasası ayrıca mülk sahibine, belirli şartlara ve yasalara göre mülkünün fiyatı veya gayrimenkulünün toplam tutarı 400 bin ABD doları olması durumunda Türk vatandaşlığına başvurma hakkı verdi.

Önemli bir husus olan veraset konusuna değinmek gerekir ki, Türk kanunlarına göre taşınmaz mülkiyetine yüksek özgürlükler tanımakta ve sanılanın aksine taşınmazın miras yoluyla miras alınması hakkını da güvence altına almaktadır.

Türkiye'de tabu türleri

Türkiye'de bir mülk satın almak istediğinizde, Türkiye'deki tabu bonoları ve çeşitleri ve her birinin özellikleri ve özellikleri hakkında birkaç önemli ve temel noktayı bilmelisiniz.

kırmızı tabu

 

 

Kırmızı tapu kağıdı ile ilgili olarak kırmızı tabu olarak adlandırılır.Bu tapu daire, villa, bina, dükkan ve ticari gayrimenkul gibi konut amaçlı gayrimenkullere tahsis edilir.

Bu bağ, üç mülkiyet biçimini içerir, yani:

Ortak tapu
Bu tür bir bağ, aynı mülkün birkaç sahibi arasındaki bir ortaklık sistemine dayanmaktadır. Geçici mülkiyet olarak da bilinir: mülkün yılın belirli bir dönemi için mülkiyet hakkıdır, böylece bu sahiplerden her birinin mülkün belirsiz bir süre için sahibi olduğu yılın belirli bir dönemi vardır. en az yedi gündür.

Tatil ve benzeri amaçlı gayrimenkullerde yaygındır ve mal sahibi, satış, kiralama ve haklarını başkalarına devretmeye kadar tüm mülkiyet haklarından yararlanır.

İrtifak belgesi
Taşınmazın her bir bölümünü ayrı ayrı kayıt altına alan, tahsis edilen arsa üzerinde uygun bir projenin yapılması için projelendirilip yapı onayı alındıktan sonra proje içerisinde daire gibi bağımsız bölümlere ayrılan tabu senetleridir. bina.

Projenin inşaatına başlanıp başlanmadığına bakılmaksızın, gayrimenkulün her bölümü için bağımsız bölümün yerini ve bilgilerini gösteren özel senet düzenlenir. özellikler.

Bu tür bir belge, sahibi için mülkün tam mülkiyetini kanıtlar ve bu mülkün her sahibi, inşaat yeri, alanı ve özellikleri hakkında bilgileri içeren bir irtifak senedi alır ve ardından sahibine bir tapu verilir. kendisinin

Tam tapu
Türkçe'de (Kat Mülkiyeti) adıyla anılan ve inşaatı tamamen tamamlandıktan sonra taşınmazın mülkiyetini kayıt altına alan ve her bölümün bağımsız olarak kullanılması için onay alınarak içindeki bağımsız bölümleri gösteren senettir. ve her bölümü için, söz konusu yapının bağımsız bölümündeki bononun malikinin mülkiyetini kanıtlayan eksiksiz bir tapu senedi düzenler.

Tapu ve irtifak senetleri, tarım arazileri ve yapılaşmaya elverişli araziler için tapulardan içerdiği bilgiler bakımından farklılık gösterir.Bu tapularda daire veya bağımsız bölüm numarası, binadaki konumu, arsa payına ilişkin bilgiler yer alır. hangi binanın yapıldığı.

Mavi veya tarımsal tabu

 

Türkiye'nin coğrafi konumu, ılıman iklimi ve pitoresk doğası, verimli toprakları ile topraklarını ekime uygun hale getirmesi, tarımsal yatırıma girmesi ve bu başarılı sektörde kar elde etmesinde önemli bir role sahiptir ve bu nedenle tarım düşünüyorsanız. Türkiye'de yatırım için, bilmeniz gereken tarım arazisi türleri ve enstrümanları, Hangileri:

İnşa edilebilir arazi tahvilleri

Bu tür tahvil, şehrin teşkilat planlarında yapılaşma veya yatırım amaçlı tahsis edilen arazilere bu tabu verildiğinden, aynı zamanda yapılaşma ve işleme statüsündeki tarım arazilerine tahsis edilmekte ve Türkçede “Arsa” olarak adlandırılmaktadır. arazi sahibinin, bu arazinin ait olduğu belediyeden özel izin alarak mülk inşa edebileceği dil.

Tarım arazisi tapusu

Çok geniş alanlara sahiptir ve tarla arazileri olarak da bilinir ve Türkçe'de “Tarla” olarak adlandırılır.Bu araziler üzerine arazi alanının %5 ila %20'sini geçmeyen bir oranda yapılaşmak mümkündür ve sahibine yatırım yapmak ve hayvancılık, tavuk çiftlikleri kurmak ve diğer yollarla ondan yararlanmak. .

Arazinin tarla vasfını alması ise, Türkiye'de tarım, çiftçilik, hayvancılık ve kümes hayvancılığı ve diğer tarımsal faaliyetler gibi her türlü tarım projesinin kurulmasına izin verildiği anlamına gelir.

Tarım arazisine yatırım yapmak isteyen yatırımcı, arazinin gerçekten tarım arazisi olup olmadığını belediyeye giderek teyit ettirmelidir.Arsa tapuda veya bonoda tarım arazisi olarak kayıtlı olabilir ancak gayrimenkul planına dahil edilir. Bu noktanın, yatırım yapılacak arazinin ait olduğu aynı bölgenin belediyesinden olması sağlanmalıdır.

Kırmızı ve mavi tabu arasındaki fark nedir?

Kırmızı tabu ile mavi tabu arasında bilmeniz gereken birkaç fark vardır, çünkü mavi tabu ekilebilir tarla arazisi veya tarımsal yatırım için veya inşaat ve proje ve konut kurmak için belirlenmiş arazi sahipleri için tasarlanmıştır. birimleri, inşaat için izin verilen bir alan içinde.

Kırmızı tapu ise ister konut, apartman dairesi, ister dükkân vb. gibi bölünmüş taşınmazların sahiplerine verilir.

Tapu nasıl çıkarılır?

Yardım edecek yetkili bir makama duyulan ihtiyaç

Türkiye'de gayrimenkul sahibi olurken ve yatırım yaparken, yasa dışı sorunlardan kaçınmak için işlemlerinizi yönetmenize yardımcı olacak uzman kuruluşların yardımına ihtiyaç duyabilirsiniz.Yatırım yapmak istediğiniz mülk haciz, ipotek veya müsadere kısıtlamalarına tabi olabilir. , ve bu bilgi tapuda belirtilmemiştir.

Bu tapu, Emlak Siciline tescil edilmiş olmalıdır ve Emlak Siciline tescil edilmemiş her tapu, tasdikli ve imzalı olsa bile geçersizdir ve hiçbir değeri yoktur.

Alım satım işlemleri noter ile yapılırken de dikkat edilmeli ve satın alma işlemi tamamlanmadan önce emlak departmanlarında teminatın geçerliliğinin sağlanması gerekmektedir.

Bu bağlamda Buruj Emlak Şirketi, alanındaki engin tecrübesi, devlet dairelerinin gerekliliklerine ve gerekli tüm yasal belgelere hakim olması nedeniyle, tüm gayrimenkul tescil hizmetlerini yasal ilkelere uygun olarak sunmaktadır.Ekibinde ayrıca seçkin kişiler de bulunmaktadır. Türkiye'de gayrimenkul ile ilgili kanunları bilen gayrimenkul uzmanları.

Türkiye'de Tabu Departmanı

Tapu, dünyanın bazı ülkelerinde emlak sicili olarak bilinen Çevre ve Şehircilik Bakanlığı'na bağlı Emlak Sicil Müdürlüğü tarafından çıkarılmakta ve tapu bu müdürlüklerin kayıtlarında tutulmakta ve kayıt altına alınmaktadır.

Bir tapu elde etme adımları

Gayrimenkulün tapu senedini almak için basit adımlar atmanız gerekir:

Mülkün alıcısı, satın alma sözleşmesi işlemini sonuçlandırmak için Türkiye'ye gelmeli veya kendi ülkesinin konsolosluğundan veya içindeki Türk büyükelçiliğinden resmi bir acente aracılığıyla onun adına hareket edecek güvenilir bir kişiyi görevlendirmelidir.
Alıcının pasaport numarasına göre vergi dairesinden bir vergi numarası verilmesi, pasaportunun tercüme edilmiş ve Türk noter tarafından onaylanmış bir kopyası ile birlikte.
Bu adımları tamamladıktan sonra, satıcının mülkü alıcıya devretmesi için mülkün satıcısı Tapu Dairesi'ne götürülür.
Yeni alıcı daha sonra tapu senedini teslim eder.
Tapu çıkarmak için gerekli belgeler

Tapu işlemi için gerekli tüm evrak ve belgelerin tamamlanması.
Alıcının kendi adına hareket etmesi için birini yetkilendirmesi durumunda, alıcının kişisel kimlik kartının veya resmi vekaletname belgesinin bir kopyası.
Satıcının bir kişisel fotoğrafı ve alıcının iki kişisel fotoğrafı.
Banka kredisi alınması durumunda bankadan alınan belgeler.
Taşınmaza ilişkin tapu sicil belgesi.
Deprem ve afetlere karşı sigorta poliçesi.
Taşınmazın ait olduğu belediyeden alınmış güncel takas belgesi.
Gayrimenkul değerleme belgesi (yabancılar için).
Türkiye'de tapu ücretleri

Türk hükümeti, Türk toprakları üzerinde mülk satın almak isteyenlere uygulanması gereken belirli masrafları tapuya yüklüyor ve tapu kayıtlarındaki mülkün mülkiyetinin satıcıdan alıcıya ödemeden geçmesi mümkün değil. bu masraflar

Tapu harçları, birbirini takip eden iki kişiye dağıtılmak üzere satılacak gayrimenkulün bedelinin %4'ü üzerinden hesaplanır ve bu harçlar, mülkün mülkiyeti devredilmeden önce eksiksiz olarak ödenir.

Makaleyi beğeneceğinizi umuyoruz

Devamını oku...
  2023-06-17  

Türk Turizm Rezidansı

Günümüzde Türkiye'de turistik ikamet izni almak önemli bir konu ve birçok detayı içinde barındırmaktadır.Bu nedenle Biz Buruj Emlak olarak turistik ikamet ile ilgili tüm bilgileri tek bir yerde toplayarak, turist ikameti ile ilgili tüm detaylar, koşulları, gerekli evraklar konusunda sizleri yönlendirmekteyiz. , başvuru adımları, ortalama masraflar ve ikamet reddi ve iptali ile ilgili notlar, bu konudaki en popüler soruların cevabına kadar.

Türkiye'de turist ikamet izni nedir?

Turist oturma izni, ikametin geçerli olduğu süre boyunca Türkiye'de kalabileceğiniz ve ikametin tüm avantajlarından yararlanabileceğiniz ve daha sonra yenileme imkanı ile TC ulusal numarasını taşıyan bir kimlik kartı şeklindeki yasal bir belgedir. arzuluyorsun.

Türkiye'de turistik konaklama koşulları

Türkiye'de turist ikamet izni alabilmeniz için aşağıdaki koşulların karşılanması gerekir:

1- Türkiye'ye girişinizin, ikametinizi yenilemek istemeniz durumunda, Türkiye Cumhuriyeti resmi kapılarından ve pasaportunuzda “ilk çıkış” için giriş damgası olması veya Türkiye'de süresi dolmamış resmi ikamet belgenizin olması gerekmektedir. ikamet türüne izin verin veya değiştirin (örneğin, öğrenci yurdundan turistik konaklama yerine)

2- Türkiye'yi ziyaret etmek için vize gerektirmeyen bir ülkenin vatandaşlığına sahipseniz, vizeniz veya yasal ödemesiz süreniz bitmeden ikamet tarihini online olarak rezerve ederek turistik ikamete başvurmak

3- Pasaportunuzun geçerlilik süresi en az iki aydan fazla olmamalıdır.

4- Türkiye'de gerekli kalış süresini kapsayan sağlık sigortası yaptırmak.

5- İkamet tezkeresi almak veya yenilemek için başvuru sırasında Türkiye'de bulunmak.

6- Türkiye'de size ait sabit bir ikamet adresinin olması

7- Muhaceret Başkanlığı, bazı yabancı uyruklular için, belirli bir mali gelirin varlığı veya bir turizm planının varlığı ve diğer talepler gibi ek koşullar öngörebilir ve bu, yetkili çalışan tarafından size bildirimin sunulması sırasında iletilecektir. ikamet başvurusu için mülakatta evraklarınız.

8- Türkiye'ye "ticari vize" ile giriş yapmamış olmanız.

9- Sizin için belirlenen Göçmenlik Departmanında ve belirtilen saatte mülakata gelin.

Türkiye'de turistik ikamet koşulları hakkında bir not

Bir veya iki yıllık bir süre için ikamet izni almak istiyorsanız, pasaportun geçerlilik süresinin yukarıda belirtilen süreyi (elde edilecek ikamet süresi) en az iki ay geçmesi gerekir.

Pasaportunuzun geçerlilik süresinin bu süreden az olması durumunda, talep ettiğiniz süreden daha kısa ve sahip olduğunuz pasaport veya seyahat belgesinin geçerlilik süresi oranında ikamet izni verilecektir.

Türkiye'de turist oturma izninizi çıkarmak için gerekli belgeler

İhtisas görüşmesi sırasında bir dizi gerekli belgeyi yanınızda bulundurmalı ve bunları ilgili çalışana teslim etmelisiniz:

Temel belgeler

Herhangi bir yabancı uyruklu başvuru sahibi için gereklidir ve her koşulda, yani Türkiye'de turist ikamet izni için herhangi bir başvuru sahibinden istenen belgeler olarak kabul edilebilir, bunlar:

1- İkamet başvuru formu (başvuru sahibi veya yasal temsilcisi tarafından imzalanmış)

2- Pasaportun (veya seyahat belgesinin) aslı

3- Pasaportun (veya seyahat belgesinin) bir kopyası: başvuranın verilerini içeren sayfalar + pasaport veya belge numarası + pasaport veya belgenin veriliş ve geçerlilik tarihi + giriş damgası ve vize (vize)

4- Herhangi bir vergi dairesinden ücretsiz olarak alabileceğiniz vergi numarası

5- 6 aydan eski olmayan beyaz zemin üzerine 4 adet renkli kişisel fotoğraf

6- Kalış süresinin tamamını kapsayan geçerli bir sağlık sigortası (sigorta sözleşmesi bedelini almak için tıklayınız, 18 yaş altı çocuklar ve 65 yaş üstü yaşlılar sağlık sigortasına ihtiyaç duymaz)

7- Başvuru ücreti ödeme makbuzunun bir kopyası

Başvuru sahibi 18 yaşının altında ise:

1- Aile cüzdanı veya aile kayıt örneği sureti sunulmalı, yeminli tercüman tarafından tercüme edilmeli ve noter tasdikli olmalıdır.

2- Başvuru formunda başvuru sahibinin reşit olmadığı belirtilmiş ve reşit olmayan kişi adına velisi veya yasal vasisi başvuruyu imzalamıştır.

Adres doğrulama:

İlk kez oturma izni başvurusunda bulunmanız durumunda, noter onaylı olmak kaydıyla ve başvuru sırasında ev sahibi huzurunda ikamet başvurusunda belirttiğiniz adresin yer aldığı bir kira sözleşmesi getirmeniz gerekmektedir. sözleşme ve bunun üzerindeki imzası.

Ancak Türkiye'deki turistik ikametgahınızı yeniliyorsanız, e-devlet uygulamasından (E-DEVLET) alınabilen kimlik belgesini getirmeniz yeterlidir.

Göçmenlik Daire Başkanlığının sizden isteyebileceği ek belgeler:

1- Başvuru sahibinin bir yıllık ikamet için en az 6 bin ABD doları (veya karşılığı) olduğunu kanıtlayan banka dekontu.

2- Pasaportun (veya seyahat belgesinin) noter tasdikli tercümesi ile birlikte yeminli tercümesi

3- İkamet edilen yerin bağlı olduğu Nüfus Müdürlüğünden alınmış ikametgah belgesi.

4- Başvuranın ülkesinin konsolosluğundan alınacak uyrukların (Mısır - Ürdün - Filistin) isimlerini gösteren bir kağıt

Gerekli belgelerde eksiklik olması durumunda ne olur?

Evraklarınızı alan görevli herhangi bir eksiklik olması durumunda size haber verecek ve bir aylık süre içerisinde bu evrakları temin etmenizi isteyecektir.Bu evrakların teminini tamamladıktan sonra size tanınan süre içinde dilediğiniz zaman Göçmenlik Departmanını inceleyin ve başvuruyu gönderin.

Turistik ikamet için başvuru adımları

Başvuru sahibi, aşağıdaki adımları izleyerek Türkiye'de turist ikamet izni başvurusunda bulunur:

Türkiye'de ilk kez turist oturma izni verilmesi

1- Bir sonraki adıma geçmeden önce gerekli tüm belgeleri çıkarın ve hazırlayın

2- Göçmenlik Dairesi'nin web sitesindeki “İlk Kez” bölümündeki başvuru formunu doldurun.

3 Site en erken tarihte bir görüşme randevusu alacak ve görüşme yeri, tarihi ve saati sayfada görünecektir (çok önemli olduğu için bu bilgileri saklayın)

4- Uygulamayı yazdırın (web sitesi uygulamayı elektronik bir PDF dosyası olarak kaydedecektir).Bu dosyayı yazdırabilirsiniz.

5- Belgelerin eksiksiz olduğundan ve formun başvuru sahibi tarafından imzalandığından emin olun

6- Mülakatta birlikte sunulmak üzere tüm belgelerin tek bir çalışma kitabında toplanması (ve başvuranların aile olması durumunda her başvuru için ayrı bir çalışma kitabı hazırlanmalıdır)

7- Sorumlu çalışandan evrakları teslim aldıktan sonra (aynı bina içerisinde) hazine dairesinde ücretleri ödemeniz istenecektir.Ödeme yaptığınızda hazine çalışanından bir makbuz alacaksınız.Bu makbuzu bize iade edin. ilk çalışan ve size ikamet kartı verilinceye kadar başvuru yaptığınızı ve durumunuzu yasallaştırdığını kanıtlayan bir belge verecektir.

Not: Görüşmede ücretsiz tercüman talebinde bulunabilirsiniz.

Türkiye'deki turistik konutların yenilenmesi

İlk kez çıkarma ile ilgili yukarıda belirtilen adımları takip edersiniz ve ardından çalışan eski oturma izninizi alır ve oturma izninizin sona ermesine iki ay veya daha az bir süre kala randevu almanız gerekir.

Türkiye'de turist oturma izni almanın avantajları ve faydaları

Yabancıların Türkiye'de turist ikamet izni alma eğilimi, aşağıdaki paragraflarda öğrenebileceğiniz bir yabancının bu ülkede turist ikamet izni ile sahip olduğu birçok avantajın bulunmasından kaynaklanmaktadır:

turistik konaklama maliyeti

Türkiye'de bir turist konutu edinmenin maliyeti bir yıl için 125 ila 262 ABD Doları ve iki yıllık bir konaklama için 265 ila 517 ABD Doları arasında değişmektedir.

Turist oturma izni alma ve yenileme maliyetleri aşağıdaki gibi diğerlerinden daha düşüktür:

Başvuranın yaşı ve sigortalılık süresi ile ilgili olan ve bir yıl için 1400 ila 2250 Türk Lirası (93 ila 150 Dolar) arasında değişen sağlık sigortasının maliyeti, iki yıl için 3500 ila 6075 Türk Lirası arasında değişmektedir. iki yıllık konaklama için lira (233 ila 405 dolar)

Kart çıkarma masrafları ve vize ödeneği dahil olmak üzere Türkiye'de 12 ila 92 dolar arasında değişen ikamet ücretleri

Tercüme, noter tasdiki, randevu rezervasyonu vb. diğer masraflar 20 ABD dolarına ulaşabilir.

Türkiye'de turistik rezidansın faydaları

Bu ikametgahın faydaları aşağıdaki noktalarda özetlenmiştir:

1- İkamet süresi boyunca Türkiye topraklarında hukuken kalmak

2- Resmi kapılardan Türkiye'yi terk etme ve ikamet süresi boyunca yeni bir vize almaya gerek kalmadan tekrar giriş yapma özgürlüğü.

3- Türkiye devletleri arasında ve iç havalimanlarında serbest dolaşım

4- Oturma izni verildikten sonra barınma kolaylığı ve istikrar

5- Resmi Türk kurumları nezdinde hukuki ve mali işlemlerinizi kolaylaştırmak

6- Türk resmi ve özel okullarında eğitim alma hakkının elde edilmesi

7- Türkiye'de turizm için iyi bir fırsat elde etmek

8- Türkiye'de uygun bir iş aramak veya ona yatırım yapmak için iyi bir fırsat

Konaklamanızın kabul edilmesini sağlamak için odaklanmanız gereken çok önemli notlar

1- Giriş vizenizin süresi dolmadan önce başvuruları yaptığınızdan emin olun.

2- Pasaport (veya seyahat belgesi) 6 aydan fazla geçerli olmalıdır.

3- Göçmenlik Departmanı tarafından verilen görüşme tarihi, başvuru sahibi için kişisel bir randevudur ve görüşme tarihi çok önemlidir.

4- Reşit olmayan başvuru sahibine ebeveynleri veya yasal vasisi eşlik eder.

5- Ücretlerin ödenmesi yalnızca nakit ve yerel para birimi cinsinden yapılır (banka havaleleri ve kredi kartları kabul edilmez), bu nedenle her aile üyesi için başvuru ücretlerini ödemek için yeterli miktarda nakit (nakit) getirdiğinizden emin olun.

6- Ayrılmadan önce, ibraz belgesinin Göçmenlik Dairesi tarafından damgalandığından emin olun.

7- Pasaportun (veya seyahat belgesinin) geçerlilik süresinin bir yıldan az olması durumunda, ikamet geçerliliği pasaportun geçerlilik süresinden 60 gün eksiği kadardır.

8- Belgelerin eksik olması durumunda, çalışan sizi derhal bilgilendirecek veya Göçmenlik Dairesi başvuruyu aldıktan sonra ek belgeler talep ederse, başvuru sahibine SMS mesajı ile bilgi verilecek ve Her iki durumda da başvuru sahibine ek belgeleri sunması için 30 günlük bir süre verilir.

Turist konaklamalarını reddetme nedenleri

Türkiye'de turistik ikamet başvurusunun kabul edilmesi veya reddedilmesi konusu, karar veren Türkiye Göçmenlik Başkanlığı'nın özel bir konusudur, ancak bazı nedenler şu şekilde not edilebilir ve özetlenebilir:

1- Adres yabancıların ikametinin yasak olduğu bir bölgede olmalı ve burada bölgenizi sorgulamanız gerekiyor, yasak mı değil mi?

2- İkamet başvuru evraklarında eksiklik olması ve mukim tarafından çalışanın verdiği süre içinde temin edilememesi

3- Başvuru sahibinin dosyasında, yanlış veya sahte bilgi vermek gibi ikamet için uygun olmayan bir şey bulunmalıdır.

4- Süresi dolmuş veya geçerlilik süresi 6 aydan az olan pasaport ile başvurmak

5- Oturma izni almak veya yenilemek için başvuruda gecikme

6- Göçmenlik Daire Başkanlığı, başvuranın dosyasını inceledikten sonra bazı dosyaları güvenlik gerekçesi ile reddedebilir.

Türkiye'de yabancılar için turistik ikamet hakkında sorular

S: İkametgah dosyası değerlendirme süresi ne kadardır?

en fazla 90 gün olup, bu sürenin aşılması halinde bu durum mukimlere bildirilir.

Süre, randevunun alındığı gün değil, evrakların teslim edildiği günden itibaren hesaplanmaya başlar.

S: İkamet dosyası değerlendirme sürecinde Türkiye'den ayrılmak mümkün müdür?

Bu, ancak 15 günlük bir süre için ve Göçmenlik Dairesi Başkanlığı'ndan onay alındıktan ve bunun için ikamet harcının ödendiğine dair bir makbuz ile birlikte başvuruda bulunulduktan sonra mümkündür.

S: E-Devlet başvurusundan alınan belgeler ikametgah dosyasına kabul ediliyor mu?

evet, kabul edildi

S: Kağıtlar eksikse, bunların tamamlanması için ne kadar süre verilir?

Bir aylık süre verilir ve bu süre içinde herhangi bir gün katılım mümkün olduğundan evrakların bu ayın günleri içinde tamamlanması gerekir.

S: Muhaceret Başkanlığı, ikamet izni almak için mali gelir belgeleri talep ediyorsa, uygun belgeler nelerdir?

1- Çalıştığınız kurumdan alacağınız gelir belgesi

2- Uluslararası kredi kartı

3- Emekli aylığını gösteren belgeli emeklilik kartı

4- Banka hesap defteri

5- Banka hesap hareket belgesi

6- Yeminli mali müşavir tarafından verilecek gelir tablosu ile birlikte tasdikli bilanço

7-Türkiye dışından alınmış, tercüme edilmiş ve Türkiye'deki Noter onaylı gelir beyannamesi

S: Turistik rezidans ücreti ne zaman ödenmelidir?

Göçmenlik Müdürlüğü'ndeki görüşme tarihinden önce, ikamet tezkeresi almak veya yenileme veya değişim talebinde bulunmak için başvuru belgelerindeki ücretlerin ödendiğine dair makbuzunuzun olması önemlidir.

S: İkamet süresinin hesaplanması hangi tarihten itibaren başlar?

Rezervasyon tarihinden itibaren Türkiye'de turist kalış tarihi

S: Türkiye'de turistik ikamet başvurusu reddedilirse ne yapmalıyım?

Ret size bildirildiğinde, karara itiraz etmenin etkili yöntemi de size bildirilecek ve itirazınızı yaptıktan sonra ikamet izniniz reddedilirse Türkiye'den ayrılmanız gerekir ve 6 ay sonra geri dönerek itirazda bulunabilirsiniz. başka bir ikamet için yeni başvuru.

Türkiye'de kesintisiz olarak kalmak istemeniz durumunda, yeni bir vize ile birkaç gün içinde ayrılıp geri dönebilirsiniz.

Makaleyi beğeneceğinizi umuyoruz

Devamını oku...
  2023-06-17